Máte za autem „kouli“ nebo o ní vážně uvažujete a rádi byste také občas převáželi jízdní kola? Tak neváhejte a dejte přednost držáku na bicykly, který se montuje na kouli. Ve srovnání se střešní variantou má mnohé výhody.
Proč zvolit držák na kola na tažné zařízení
Tento způsob je vždy tou nejlepší variantou, jakou můžete zvolit. A to z několika důvodů.
Výborný přehled o tom, co se za jízdy s bicyklem děje – podobně jako u nosičů na páté dveře máte perfektní vizuální přehled v průběhu jízdy, zda se náklad nekymácí, zda sedí a je stabilní, a zpravidla ihned zaregistrujete nějaký defekt či problém. Vizuální kontrolu samozřejmě nelze provádět u střešních držáků, kam v průběhu jízdy nevidíte. Někteří kutilové zhotovují speciální periskop či soustavu zrcátek, jimiž za jízdy občas kola na střeše sledují.
Univerzalita výrobku – můžete jej využívat u jakéhokoli vozu, kde je namontována „koule“. Lze jej namontovat i tam, kde se otevírají páté dveře, většina výrobků umožňuje sklopit náklad, aby bylo možno páté dveře otevřít.
Jsou součástí vozidla, nikoli přívěsného vozíku – jestliže za kouli zapřáhnete přívěs nebo vozík, je považován za tažené příslušenství se všemi legislativními klady a zápory. To však neplatí pro nosič kol na tažné zařízení, ten je vždy součástí vozidla a je vnímán podobně jako střešní držák.
Montáž držáku i samotných kol – jde o velice snadnou operaci, kterou zvládne i žena nebo technicky nepříliš zdatný muž. Výhodou je především práce v nízké výšce nad zemí a přehled o průběhu montáže. Střechy většiny vozů jsou v poměrně velké výšce, práce někdy vyžaduje štafle a asistenci druhé osoby. Nevýhodou je také u všech vozů, které nejsou vybaveny podélnými nosníky (hagusy) dokoupit střešní příčníky. Některá auta vyžadují dokonce speciální držáky na otvory ve střeše, např. starší typy automobilů značky Opel.